Friday, February 23, 2007

postrock...

Var på Ratatat och Now! på Inkonst igår. Idag sitter jag på kneget och lyssnar på nya Explosions in the sky plattan. Trodde jag var en postrockskalle men nu börjar jag tvivla. Går det göra fler än sju postrocklåtar? Now! hade i alla fall bara en. Det var helt ok 5 minuter in i första låten, sen började jag tröttna. Skanbäck tröttnade direkt, jag försökte argumentera för att det var bra, men föll pladask. Det fanns liksom ingenting bakom musikskolevibbarna. Ratatat var förvisso coola och hade ett unikt sound men det funkade i två låtar. Sen var det svårt att hålla intresset uppe. Och nu Explosions... Children of the Bong i all ära, men jag vet inte. Är det egentligen inte bara en indiefiering av avslappningsplattorna som följer med som giveaways till Prima Liv eller KomiForm?? Jag är desillusionerad.

6 comments:

Andreas Könberg said...

Postrock luktar gamla strumpor med det finns undantag.

Ett av de mest lysande är svenska Aerial. www.myspace.com/aerialmusic

Lyssna på fantstiska "my god it's full of stars". Beställde plattan och det är bra trots att den liter mycket av sammasammasyndromet.

Andreas Könberg said...

Om du ens är medveten om att det medföljer avslappningsplattor till mejeriprodukter hoppas jag för din skull att du är rejält desillusionerad.

Frans said...

Prima Liv SKULLE också kunna varit ett livsstilsmagasin för uttråkade medelklassmänniskor. Det är det som är poängen. eh...

Andreas Könberg said...

Allow me to rephrase myself, om du ens är medveten om vilka plattor som medföljer måbramagasin så hoppas jag för din skull att du är rejält desillussionerad.

Frans said...

suger i mig all information. till och med när jag är och klipper mig hos snärtiga N som bara älskade Göta Kanal II.

Andreas Könberg said...

Hur du än vrider och vänder på det så kommer du inte ur detta tyvärr...