Sunday, February 25, 2007

Teenarama

Idag var jag tvungen att bläddra igenom lite gamla vinylskivor för att få lite inspiration till Tobias "hur fan hamnade det här i min skivsamling"- lista alt. "är det verkligen sant, kan jag ha varit en sån människa"-lista här på nybrofrillan. Det är alltid lika roligt, och för det mesta ganska uppmuntrande. Trillade nu över min älskade the Recordsskiva. Hade faktiskt nästan glömt bort den. Kände mig manad att få fram rätt känsla för att vara worthy att lyssna på Teenarama, så jag lät den ligga en kvart medan jag meckade ihop en kopp killerkaffe och en okynnesmacka. Och sen - smack! Jag vet inte om den går att få tag på, men gör ett försök - det är en nästintill fulländad (power-)poplåt, i ordets rätta bemärkelse. Platsar inte på 50-listan, men hade vi haft ett liknande forum för singelspår så hade den sopat banan. Underligt bortraderat ur historien... Trillade under den efterföljande sökningen på följande nördaltare: Rate your music: Powerpop. Håll till godo.

No comments: